دکتر هالی آندرسون مدیر آموزش و پیشرفت انستیتو " رونالد " که از مراکز مهم مطالعات قلب در آمریکا محسوب می شود ، گفت : برخلاف تصور همه با شروع فصل سرما و زمستان تنها بیماری هایی مانند آنفلونزا و سرماخوردگی گسترش نمی یابند بلکه خطر حمله قلبی نیز اشخاص را در زمستان بیشتر تهدید می کند.
پایگاه اینترنتی " هلث نیوز " به نقل از دکتر آندرسون می افزاید: هوای بسیار سرد زمستان ، باعث انقباض رگ های خونی می شود زیرا در این شرایط آب و هوایی ، بدن انسان در تلاش است تا از هدر رفتن گرما جلوگیری کند.
وی همچنین هشدار داده که افرادی که ورزش های سخت در فصل سر ما انجام می دهند بیشتر در خطر ابتلا به حمله قلبی هستند و محدود شدن فشار خون باعث می شود جریان اکسیژن در قلب کاهش یابد،این شرایط همراه با یک فعالیت شدید مانند پارو کردن برف می تواند به قلب فشار آورده و در افراد پرخطر باعث حمله قلبی شود.
مواد قندی و کاهش وزن :
نتایج پژوهش تازه پژوهشگران آمریکایی نشان داده که کاهش مصرف کربو هیدرات ( مواد قندی ) بیشتر از چربی کم کردن مصرف مواد چربی در کاهش وزن موثر است .
پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی چین " شینهوا " طی گزارشی از آمریکا اعلام کرده که پژوهشگران آمریکایی در دانشگاه " دوک " این کشور با مطالعه و آزمایش بر روی 145 فرد با وزن بیش از حد معمول ( چاق ) و با میانگین سنی 52 سال که نزدیک به یک سال به درازا کشیده، به این نتیجه رسیده اند.
پژوهشگران آمریکایی ابتدا این افراد را به دو دسته تقسیم کردند و یک عده را تحت رژیم غذایی کم کربوهیدرات ( مواد قندی کم ) و عده دیگر را داروی کاهش وزن داده و پس از 48 هفته دریافته که آن عده که رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف کرده 5/9 درصد و آنها که داروی کاهش وزن ( ضد مواد چربی ) به کار برده اند ، 5/8 درصد وزنشان کاهش یافته است.
قهوه التیام بخش زخم های کبدی :
پژوهشگران آمریکایی با بررسی بر روی 177 بیمار در سنین 50 سال دریافته که کافئین موجود در قهوه ، شدت تصلب بافت های کبدی را در بیماران با نوع مزمن ویروس هپاتیت کاهش می دهد.
پایگاه اینترنتی " هلث نیوز " گزارش داد که پژوهشگران مرکز ملی سلامت آمریکا " ان اچ سی " با بررسی 2 ساله بر روی 177 بیماری که قهوه مصرف می کردند دریافته که افرادی که روزانه بیش از 308 میلی گرم کافئین در قهوه می نوشند تصلب بافت های کبدی کمتری نسبت به بقیه داشته و به ازای هر 67 میلی گرم افزایش در مصرف کافئین ( حدود نصف فنجان قهوه ) 14 درصد کاهش در پیشرفت تصلب بافت ها در بیماران هپاتیت دیده شده است .
چای و قرص های کافئین دار مانند قهوه در کاهش تصلب بافت های کبدی موثر نیستند و به باور پژوهشگران مصرف روزانه کافئین به طور منظم مفید و موثر است .
سرطان پوست و دستکش :
متخصصان سرطان در نیوزیلند ( زلاند نو ) به رانندگان توصیه کرده که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست هنگام رانندگی از دستکش استفاده کنند.
پایگاه اینترنتی ( اچ سی پی ) یا روش حفظ سلامتی گزارش داد که پژوهشگران نیوزیلندی براین باورند که تشعشعات فرابنفش خورشیدی سبب بروز سرطان پوستی " ملانوم " و سایر انواع سرطان پوست می شوند و شیشه های معمولی خودروها فقط می توانند از 37 درصد این تشعشعات جلوگیری کنند و مقدار باقیمانده نور خورشید که از این شیشه ها به درون نفوذ می کند، می توانند خطر زیادی به وجود آورند .
این پژوهشگران توصیه کرده که پوشیدن لباس های مخافظ نیز می تواند تاثیر مطلوبی در امر پیشگیری از نفوذ این تشعشعات داشته باشد.
در همین حال آژانس بین المللی پژوهش های سرطان اعلام کرده که کرم های ضد آفتاب در برابر این تشعشات تاثیر ندارند.